Dieta Dukan-Etapa 3: Faza de Consolidare

Home » Dieta Dukan-Etapa 3: Faza de Consolidare

Etapa a treia, Faza de Consolidare incepe in momentul in care ati ajuns la greutatea dorita, dupa ce ati trecut in prealabil prin fazele de atac si, respectiv, de croaziera.



In cadrul acesteia, va recuperati practic “dreptul” de a manca normal, exceptie facand obiceiurile proaste din trecut.

Fara doar si poate, acestea faza este una dintre cele mai importante etape ale dietei Dukan, in conditiile in care va sunt oferite sfaturi cu privire la mentinerea greutatii optime, spre deosebire de alte diete proteice precum Atkins sau Scarsdale.

Scopul ramane acela de a reintroduce in alimentatia dvs carbohidrati, pastrand in memorie portia de mers pe jos zilnica, pret de 25-30 de minute. Totodata, trebuie sa intelegeti exact de cantitatea de mancare pe care trebuie sa o consumati zi de zi astfel incat sa nu luati din nou in greutate.

Cei care au tinut diete de-a lungul timpului stiu cat de usor si de frustrant, deopotriva, este sa slabesti intr-o perioada de timp prestabilita, pentru ca mai apoi sa iei in greutate in timp record.

Din pacate pentru multi dintre cei care s-au apucat de aceasta dieta, fazei de consolidare nu ii este acordata o asa mare importanta, fapt ce ne aduce la punctul de start, si anume faza de atac.

Durata fazei de consolidare

Sus


In ceea ce priveste durata fazei de consolidare, dr. Dukan este foarte precis atunci cand vine vorba de numere.

Perioada in sine are la baza un calcul extrem de simplu, pe intelesul tuturor. Practic, fiecarui kilogram pierdut ii sunt acordate 10 zile in plus.

Carevasazica, in cazul in care ati slabit 15 kilograme, faza de consolidare nu ar trebui sa dureze mai putin de 150 de zile (aproximativ 5 luni de zile), perioada necesara corpului vostru pentru a iesi din defensiva.

Alimente permise in etapa de Consolidare

Sus


In acest stadiu este foarte util sa calculati exact cat timp va dura faza de consolidare, pentru a sti in ce ce pasi trebuie sa urmati mai departe.

Prima jumatate a fazei de consolidare:

  • Faza de consolidare - Dieta dukantoate alimentele permise din faza de croaziera a dietei Dukan;
  • doua felii de paine integrala pe zi;
  • o portie de paste, linte, fasole, naut sau cuscus pe saptamana. Putem include aici, ocazional, si cartofii sau orezul;
  • o portie zilnica de fructe. Exclus, insa, consumul de fructe cu continut ridicat de zahar, cat si consumul de cirese, banane, struguri sau fructe uscate (prune sau stafide);
  • noi tipuri de carne, cum ar fi carnea de porc, miel sau jambon. Ca un sfat aditional, eliminati pe cat posibil grasimea vizibila;
  • o portie de branza pe zi (nu mai mult de 40 de grame);
  • doua linguri de tarate de ovaz/zi;
  • o zi de proteine pure per saptamana;
  • o masa festiva (de celebrare) pe saptamana, in cadrul careia va puteti bucura cu adevarat de orice alimente doriti.

A doua parte a fazei de consolidare:

  • toate instructiunile de mai sus, cu mentiunea ca veti avea parte de doua mese festive pe saptamana, cat si doua portii de amidon.

<

Alte categorii de alimente permise

Sus


In ceea ce priveste mesele festive, sunt cateva conditii pe care trebuie sa le urmati, dupa cum urmeaza: inainte de toate, sa nu mancati mai mult de o portie dintr-un anumit preparat si doi, incercati sa separati aceste mese. Altfel spus, daca se intampla ca joi seara sa includeti in program o astfel de “evadare”, nu care cumva vineri dimineata sa serviti tort la micul dejun. Sau orice alta prajitura pe care ati fi inclus-o in mod normal intr-o masa festiva.

In rest, aveti la dispozitie carne de miel sau porc, pe care o puteti prepara foarte bine pe gratar, pentru a mai scapa putin de grasimea nedorita.

Alimente interzise in faza de Consolidare

Sus


Spunem nu, asadar, tuturor alimentelor care nu sunt incluse in lista de mai sus, motivele fiind cat se poate de simple. In caz contrar, ne putem afunda si mai tare.

Aceasta etapa coincide cu faza de platou; faza in care corpul s-a obisnuit cu planul alimentar adoptat si nu mai “vrea” sa cedeze.

Daca schimbati strategia din mers, insa, introducand si o gimnastica de intretinere pe langa cele 25 de minute de plimbare zilnice, veti avea numai de castigat.

Strict din punct de vedere alimentar, faza de consolidare este una relativ permisiva, daca e sa ne uitam in spate la celelalte doua etape (faza de atac si faza de croaziera).

Exemplu de plan alimentar in faza de consolidare:

Sus


Ziua 1 :

  • Mic dejun: o ceasca de cafea si un ou fiert
  • Pranz: o omleta cu ceapa
  • Gustare: fistic
  • Cina: o portie de piept de pui

Ziua 2 :

  • Mic dejun: o ceasca de ceai si un mar
  • Pranz: rosii cu branza cedar
  • Gustare: cateva nuci
  • Cina: peste la gratar

Ziua 3 :

  • Mic dejun: o cana cu lapte degresat
  • Pranz: felii de sunca si crema de branza
  • Gustare: iaurt degresat
  • Cina: pui la rotisor cu ghimbir si ardei iute (pentru a ajuta digestia)

Ziua 4 :

  • Mic dejun: o ceasca de cafea si iaurt
  • Pranz: piept de pui la gratar
  • Gustare: iaurt cu fructe goji
  • Cina: somon pregatit, de asemenea, la gratar

Ziua 5 :

  • Mic dejun: omleta si o bucata de piept de curcan
  • Pranz: fructe de mare
  • Gustare: crema de branza degresata
  • Cina: piept de pui



Lasă un răspuns