Dieta Dukan-Etapa 1: Faza de Atac

Home » Dieta Dukan-Etapa 1: Faza de Atac

Daca in primul articol am tratat Dieta Dukan in tot ansamblul ei, in cele ce urmeaza vom incerca sa disecam etapa1, Faza de Atac.



Faza de atac este asadar prima etapa a planului de nutritie Dukan, etapa al carei scop principal este acela de a declansa procesul de slabire fara a ne infometa.

In aceasta etapa vom manca exclusiv proteine, aceasta strategie avand ca scop pierderea rapida in greutate precum si eliminarea retentiei de apa. Acest lucru are un impact psihologic extrem de ridicat, cantarul va va arata cel putin un kilogram si jumatate mai putin inca din primele zile ale dietei.

Daca este prima data cand urmati o dieta preponderent proteica va avertizez ca o scurta perioada organismul vostru va putea acuza o serie de socuri precum cefaleea, lipsa energiei, constipatie, etc. Aceste neajunsuri dispar pe masura ce corpul se adapteaza la noul plan alimentar privativ de glucide.

Durata fazei de Atac:

Sus


O particularitate a dietei Dukan este aceea ca durata fiecarei etape (mai putin cea de stabilizare la care ne vom referi separat intr-un alt articol) este personalizata, in functiile de nevoile fiecarui individ in parte. Astfel:

  • Daca surplusul tau de kilograme este de pana in 5 kg, o singura zi este suficienta.
  • Pentru 5-10 kilograme, atacul dureaza 3 zile
  • Intre 10-20 kg, perioada recomandata este de 5 zile.
  • Daca cantaresti cu 20+ kilograme peste limita, Pierre Dukan recomanda ca faza de atac sa dureze 7-10 zile.

Sus


Alimente Permise in faza de Atac:

Carne rosie slaba


  • Carnea de Vita – se poate consuma gatita la cuptor, pe grill, fiarta, la aburi, cu conditia sa fie preparata fara adaos de grasimi.
  • Carne de Iepure – fiind extrem de slaba poate fi consumata fara restrictii
  • Vanat slab – includem aici carnea de caprioara, iepuri de camp, etc .

Carne alba


  • Carnea de Pui – este recomandat, daca aveti posibilitatea, puiul de curte. Este mult mai sanatos, fiind hranit natural. Se vor evita bineinteles partile grase, precum pielea, aripile, etc. Idealul ar fi sa consumati numai pieptul
  • Carnea de curcan – ca si valoare nutritiva este net superioara carnii de pui, insa este mult mai scumpa.
  • Alte pasari, cu exceptia celor interzise expres (pe care le vom aminti mai jos)

PesteCarne de peste


  • Din aceasta grupa sunt permise absolut toate categoriile, putand fi consumat inclusiv peste cu carnea rosie.
  • Este permis inclusiv batog-ul afumat, pestele conservat (atata vreme cat se regaseste in suc propriu sau in sos tomat fara adas de zahar).
  • Ar fi bine sa evitati totusi, desi nu este imperativ interzis, consumul de somn si crap de crescatorie, acestia avand o carne extrem de grasa.

Fructe de mare


  • Sunt permise absolut toate, in orice cantitate.
  • Atentie, insa, unele dintre crustaceee au in componenta metale grele care pot duce la intoxicatii grave, astfel ca este recomandat consumul cu moderatie.

Organe de animale


  • Sunt permise ficatul, limba, rinichii , inima
  • Fiind foarte bogat in colesterol, ficatul va fi consumat cu moderatie.

Mezeluri


  • Se pot consuma fara limita mezeluri din carne de pui, curcan, vita
  • Sunca se va consuma doar daca este cel putin partial degresata

Lactate


  • In aceasta prima faza se vor consuma lactate exclusiv degresate total. Nu se accepta la consum lactatele partial degresate .
  • Laptele este interzis datorita concentratiei sale ridicate de lactoza (carbohidrat)
  • Se va consuma iaurt natural, fara adaos de fructe sau zahar .

Oua


  • Pot fi consumate atat fierte cat si sub forma de omleta, atata vreme cat aceasta se prepara fara adaos de grasimi. Pentru cei care pot tolera, acestea pot fi consumate chiar si crude.
  • Desi mult mai scumpe, ar fi recomandat sa consumati preponderent oua de prepelita, acestea fiind mult mai sanatoase decat cele de gaina.
  • Daca aveti probleme cu colesterolul, ouale ar trebui consumate moderat in limita a maxim 5 pe saptamana. Puteti insa consuma doar albus in orice cantitate.

Tarate de ovaz


  • In faza de atac se consuma obligatoriu o lingura si jumatate de tarate de ovaz.
  • Dat fiind ca se gasesc destul de greu, ar fi recomandat achizitionarea acestora intr-o cantitate indestulatoare pentru tot parcursul regimului. Tarata de ovaz de calitate poate fi comandata si online AICI.

APA


Stiu ca suna banal, dar apa este indispensabila pentru a obtine rezultate cat mai bune. Dat fiind ca in aceasta etapa se consuma exclusiv proteine, este imperativ consumul a minimum un litru si jumatate din acest lichid vital.

Alte categorii de alimente permise in faza de atac:

Sus


  • Cafea si ceai in orice cantitate, fara zahar. Se permit in schimb indulcitorii artificiali
  • Lamaia : sunt permise cateva picaturi pentru a da un plus de gust preparatelor; nu se va consuma integral
  • Condimentele – nu sunt numai permise, ci si foarte indicate. Pe langa un gust savuros pe care il vor da mancarurilor, contin si o multime de micronutrienti esentiali. Sunt asimilate aici ierburile de orice fel, otetul, usturoiul, ceapa, etc.
  • Sarea si mustarul pot fi utilizate in dieta cu moderatie deoarece au ca efect retentia de apa.
  • Fructele Goji – sunt singurele fructe care pot fi utilizate in faza de atac. Nu sunt obligatorii dar sunt recomandate. Pot fi consumate in limita a o lingura pe zi. Deasemenea sunt destul de greu de gasit in supermarketuri, asa ca le puteti comanda cu incredere online de AICI.
  • Laptele, poate fi folosit in cantitati extrem de mici (la cafea) doar daca este degresat.

Alimente interzise in faza de Atac.

Sus


  • Carnea de porc si de miel (exceptie face limba de miel, care poate fi consumata)
  • Carnea de pasare cu cioc lat (gasca, rata, etc), acestea fiind extrem de grase
  • Uleiurile de orice fel
  • Guma de mestecat, cu exceptia celei fara zahar
  • Ketch-up-ul (exceptie fac cele facute in casa fara adaos de zahar si conservanti)
  • Orice alte alimente care nu se regasesc in lista de alimente permise tratate mai sus.

Exercitii fizice

Sus


In faza de atac, pentru a obtine rezultatele scontate, medicul Dukan recomanda minimum 20 de minute de miscare zilnic. Nu va ganditi acum ca va trebui sa va transformati intr-un veritabil atlet. E deajuns sa folositi scarile in detrimentrul liftului si sa renuntati la confortul oferit de masina personala in favoarea mersului pe jos, atunci cand aveti distante scurte de parcurs.

Mesele zilnice

Sus


Frumusetea acestei diete este ca puteti manca de ori cate ori va este foame. Ba chiar este recomandat sa consumati pana la 5 mese pe zi, atata vreme cat veti respecta cu sfintenie alimentele recomandate.

Pentru a „fenta” organismul, puteti consuma un pahar cu apa inainte de masa. Astfel, senzatia de satietate se va instala mai repede.

Cate kilograme voi pierde in prima etapa ?

Evident, este o intrebare legitima, dar nu exista un raspuns clar. Totul depinde de organismul vostru, si de numarul de kilograme excedentare pe care le aveti. In mod natural, o persoana care cantareste 100 de kilograme va slabi mai mult decat una care cantareste 70.

O scadere de pana la 3 kilograme in perioada de atac este mai mult decat normala.

Exemplu de plan alimentar pe 5 zile:

Sus


Ziua 1 :

  • Mic dejun : O cana de cafea cu lapte degresat (eventual puteti adauga indulcitori), omleta si o bucata de piept de curcan la grill
  • Pranz: cateva felii se sunca degresata cu crema de branza
  • Gustare: un iaurt degresat
  • Cina: Pui la rotisor cu ghimbir si ardei iute.

Ziua 2 :

  • Mic dejun: o ceasca de cafea si un iaurt cu o linkura de fructe Goji
  • Pranz: un piept de pui la gratar
  • Gustare: un iaurt degresat
  • Cina: Chiftelute de curcan

Ziua 3 :

  • Mic dejun: cafea (sau ceai, dupa preferinta) + un ou fiert
  • Pranz: un pastrav la cuptor cu zeama de lamaie
  • Gustare : un iaurt
  • Cina : Friptura de vita la cuptor cu mirodenii

Ziua 4 :

  • Mic dejun: cafea sau ceai, omleta cu sunca degresata
  • Pranz: Cocktail de fructe de mare
  • Gustare: crema de branza degresata cu o felie de sunca
  • Cina: piept de pui la gratar cu busuioc

Ziua 5 :

  • Mic dejun: bautura fierbinte cu lapte degresat si indulcitor, plus doua rulade de sunca cu crema de branza
  • Pranz: friptura din piept de curcan
  • Gustare: iaurt cu fructe goji
  • Cina: File de somon afumat



11 Responses to Dieta Dukan-Etapa 1: Faza de Atac

  1. Roxana iulie 9, 2016 at 7:50 am

    Cand trebuie consumate taratele (ora, perioada intre mese ) ?

    Răspunde
    • Gina iulie 11, 2016 at 7:30 am

      Buna. Personal as recomanda sa consumi taratele la micul dejun, impreuna cu o cana de iaurt degresat. Dar nu e o regula obligatorie. Le poti consuma cand crezi tu de cuviinta. Rolul lor e sa asigure un tranzit usor, prin aportul de fibre pe care il aduce.

      Răspunde
  2. Razvan octombrie 18, 2016 at 12:32 pm

    Am o serie de intrebari fiindca sunt chestii lipsa parerea mea .
    1. Avem sau nu voie sa consumam legume ?
    2. De ce apare la exemplu meniu la faza de atac chiftelute de curcan , la retete am vazut ca este pentru „croaziera”.
    3. Exista un risc anume daca cel care urmeaza dieta ia si pastile adica urmeaza un tratament medical ?
    4. Chiar au voie sa consume pana se satura alimentele prezente ?
    5. De ce nu puneti si retetele pentru toate cele ce apar in planul alimentar ca sa stim cum sa le preparam corect ?
    6. Tata a facut testul dukan el avand 130kg i s-a spus ca trebuie sa tina faza de atac 4 zile dupa acea pana pe 24 iunie faza de croaziera adica 245 zile apoi 350 zile consolidare si nu stim ce plan alimentar sa facem pe o durata asa de mare , ati putea adauga mai multe retete dukan ?

    Răspunde
  3. Gina octombrie 18, 2016 at 12:57 pm

    Buna Razvan si multumim pentru feedback. O sa incerc sa iti raspund punctual:
    1. Nu, in faza de atac nu se consuma legume.
    2. Chiftelutele pot fi consumate atat in faza de atac cat si in faza de croaziera, consolidare si stabilizare.
    3. Raspunsul ti-l poate da doar un medic specialist.
    4. Da, chiar se poate. Si asta pentru ca este foarte greu sa depasesti necesarul caloric mancand strict produsele recomandate.
    5. Acest site este realizat de voluntari care posteaza in limita timpului disponibil. In timp, evident vor fi postate din ce in ce mai multe retete. Daca doresti sa sprijini acest proiect, poti trimite spre publicare (folosind formularul de contact) retetele pe care le experimentezi, insotite eventual de o fotografie, pentru a beneficia si altii de experienta ta. Orice mana de ajutor este apreciata.

    Răspunde
  4. Mari ianuarie 6, 2017 at 10:33 pm

    Fara tarate dieta nu mai functioneaza? Eu nu sunt în tara..am cautat dar nu am gasit!

    Răspunde
    • Gyorgy mai 19, 2017 at 8:14 am

      Poti tine si fara tarâte dar ele te ajuta sa ai un tranzit normal… adica Îti asigura necesarul de fibre al organsmului.
      Uni pot sa fie constipati daca urmeaza aceasta dieta pentru ca dieta Dukan e bazata pe proceane daca ati observat

      Răspunde
  5. Ana ianuarie 8, 2017 at 9:59 am

    Eu am tinut faza de arat si nu am slabit deloc …oare de ce?

    Răspunde
    • Gyorgy mai 19, 2017 at 8:19 am

      Cât timp ati tinut perioada de atac? Si de câte kg doriti sa scapati?
      În prima faza prega?tim organismul e posibil sa nu fi vazut rezultatele din prima faza dar asta nu înseamna ca nu ati slabit. .. Prima data eliminati surplusul de apa. .. Nu trebuie sa va faceti griji

      Răspunde
  6. Ana ianuarie 8, 2017 at 10:00 am

    Scuze…atac

    Răspunde
  7. Delia Hartmann iunie 6, 2017 at 7:15 am

    As avea si eu cateva intrebari: dieta in sine presupune ,sa dau un ex,3zile PP si 3 zile PL si atat?nu alterneaza,pt o anumita perioada sa zic asa? Gen PP PL PP PL PP PL si dupa urmatoarele 2etape
    Ca sincer pare cam easy primele 2etape

    Răspunde
  8. Anna iulie 2, 2017 at 6:22 am

    Candva am tinut si eu aceasta dar micul dejun era doar tarate de oavz cu umpic de lapte in schimb aici vad ca se mananca si altceva cum e mai bn??

    Răspunde

Lasă un răspuns